Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
MIEJSKI OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ W BOLESŁAWCU zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej BIP zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej BIP - dostępnej pod adresem internetowym: http://mops.boleslawiec.ibip.pl/public/ .
Data publikacji strony internetowej: 2009-03-06
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2020-12-04
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:
- Na stronie internetowej znajdują się pliki w formacie PDF, które są kopią zeskanowanych oryginalnych dokumentów papierowych przygotowanych przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej lub nie są wykorzystywane do realizacji bieżących zadań.
Ponadto:
- możliwa jest zmiana wielkości czcionki,
- możliwe jest przełączenie na wysoki kontrast,
- tytuły stron oraz nagłówki zostały wdrożone w całym serwisie w oparciu o jeden ustalony wzorzec,
- linki zostały prawidłowo wdrożone w całym serwisie,
- wszelkie informacje zawarte w serwisie są redagowane w sposób zrozumiały i czytelny,
Oświadczenie sporządzono: 2021-03-15
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą odpowiedzialną jest Beata Kołodziej, adres poczty elektronicznej b.kolodziej@mops.boleslawiec.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 75 6457823. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć skargę na takie działanie.
Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
-
Budynek siedziby głównej MOPS w Bolesławcu ul. Cichej 7, 59-700 Bolesławiec
- Osoby niepełnosprawne ruchowo, przybywające do MOPS otrzymają niezbędną pomoc w celu załatwienia sprawy.
- Do wnętrza budynku prowadzi wejście od ul. Cichej
- W pobliżu budynku znajdują się miejsca parkingowe
- Do wejścia prowadzą schody oraz specjalny podjazd dla wózków, znajdujący się w pobliżu schodów w bliskiej odległości
- Drzwi wejściowe nie otwierają się automatycznie, istnieje dzwonek umożliwiający przywołanie pracownika.
- Wejście do budynku jest zabezpieczone bramą.
- Wejście do budynku nie jest wyposażone w systemy naprowadzania głosowego dla osób niewidzących lub słabowidzących.
- W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie braille’a ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
- W budynku nie stosuje się udogodnień w postaci specjalnej pętli indukcyjnej wspomagającej odsłuch przez osoby słabosłyszące.
- Budynek nie posiada windy umożliwiającą dostęp do pięter budynku.
- Budynek na parterze posiada toaletę przystosowaną dla osób niepełnosprawnych ruchowo.
- Nie ma możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu oraz on-line. Klient niesłyszący musi przyjść z tłumaczem języka migowego.
-
MOPS – Dzienny Dom Senior + ul. Staroszkolna 6c, 59-700 Bolesławiec
- Dojazd i komunikacja: do ulicy Staroszkolnej dojeżdża autobus linii nr: 0,1. Przystanek jest niedostosowany do osób niepełnosprawnych. Występują przeszkody na drodze typu: wysokie krawężniki, popękany chodnik, słupki.
- Do wnętrza budynku prowadzi wejście od ul. Staroszkolnej.
- W pobliżu budynku znajdują się miejsca parkingowe.
- Do wejścia prowadzą schody oraz podjazd dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich.
- Drzwi wejściowe nie otwierają się automatycznie, brak dzwonka przywołującego pracownika.
- Parking oraz wejście do budynku są zabezpieczone bramkami.
- Wejście do budynku nie jest wyposażone w systemy naprowadzania głosowego dla osób niewidzących lub słabowidzących.
- W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie braille’a ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
- W budynku nie stosuje się udogodnień w postaci specjalnej pętli indukcyjnej wspomagającej odsłuch przez osoby słabosłyszące.
- Budynek posiada krzesełko schodowe dla osób niepełnosprawnych umożliwiające dostęp do piętra budynku.
- Budynek posiada toaletę przystosowaną dla osób niepełnosprawnych ruchowo tylko na parterze.
- Nie ma możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu oraz on-line. Klient niesłyszący musi przyjść z tłumaczem języka migowego.
-
MOPS – Dział Centrum Świadczeń Rodzinie, pl. Piłsudskiego 1, 59-700 Bolesławiec (parter)
- Dojazd i komunikacja: do pl. Piłsudskiego dojeżdżają autobus różnych linii , ze względu na centrum miasta istnieje dobra komunikacja. Przystanki są częściowo dostosowane do osób niepełnosprawnych. Występują przeszkody na drodze typu: wysokie krawężniki, popękany chodnik, słupki.
- Do wnętrza budynku prowadzi dwa wejścia od Pl. Piłsudskiego oraz Pl. Popiełuszki.
- W pobliżu budynku znajdują się miejsca parkingowe z wyznaczonymi miejscami dla osób niepełnosprawnych.
- Do wejścia prowadzą schody oraz podjazd dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich.
- Drzwi wejściowe otwierają się automatycznie.
- Wejście do budynku nie jest wyposażone w systemy naprowadzania głosowego dla osób niewidzących lub słabowidzących.
- W budynku korytarze są szerokie, przestrzeń dostępna, wejście do windy na parterze. Winda umożliwia dostęp na pozostałe kondygnacje Urzędu.
- W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie braille’a ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
- W budynku nie stosuje się udogodnień w postaci specjalnej pętli indukcyjnej wspomagającej odsłuch przez osoby słabosłyszące.
- Budynek posiada toaletę przystosowaną dla osób niepełnosprawnych ruchowo na parterze budynku.
- Nie ma możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu oraz on-line. Klient niesłyszący musi przyjść z tłumaczem języka migowego.